vrijdag 27 maart 2020

De vriendjes van de klas

Mats

We hebben een mooie fietstocht gemaakt en gewandeld in Bellegembos. Mats gaat graag naar het bos.


Theo

Dit is een foto van wat Theo zo allemaal doet: hij werkt in leerboekjes die we net voor de lockdown hadden gekocht, tekent veel, knutselt vallen om ons te vangen, voetbalt buiten en speelt met zijn letterdoos. Op de foto had hij net een grote puzzel gemaakt. Groeten! 


Nena

Dit is wat Nena doet:
  • heel veel ravotten met haar broers en zus
  • heel veel knutselen, tekenen, verven
  • iedere dag veel leuke, grappige rollenspelletjes met haar poppen
  • af en toe eens fietsen met papa in het park
  • cakejes bakken
  • donuts boetseren en die verven
  • een fruitpicknick in de tuin
  • gezelschapspelletjes spelen 
  • een naaiwerkje met de kruisjessteek
  •  lieveheersbeestjes zoeken in de tuin en die in de watten leggen
  • en wat vind je van Nena's zelfgemaakte jurk uit papier?














Abdelilah

Abdelilah knutselde samen met zijn broers en zus een leuke rups! 



Sara

Sara staat vroeg op om afscheid te nemen van papa die naar het werk moet, en dan speelt ze graag met haar poppen, in de tuin met de bal spelen samen met broers, tv kijken en kleuren en alfabet leren doet ze ook graag. En groot nieuws Sara was afgelopen woensdag 6 jaar geworden en er is een tweede tandje los gekomen.
Sara mist haar vriendjes en haar juf, ze hoopt dat ze snel terug naar school kan.

Groetjes van Sara

Hiep hoeraa!! Gelukkige verjaardag allerliefste Sara!




Mats 

Mats speelt graag met zijn werkvoertuigen in de kiezelsteentjes


Ilke

Wat ze allemaal doet om de verveling tegen te gaan is:
- kleuren en tekenen
- strijkparels (ze heeft trouwens de volledige paasboom versierd met strijkpareltjes, zie foto)
- play doh spelen
- puzzelen en met een beetje hulp zelfs eentje van 300 stukjes
- spelen met de poppen
- mama helpen in het huishouden
- gezelschapspelletjes spelen
- huiswerk maken als broer ook moet huiswerk maken en als mama moet videobellen met haar studenten
- trampoline springen
- dansen en gek doen
- zich opmaken en verkleden in een mooie prinses
- en af en toe eens ketnet kijken



Sofia

Ik speel thuis met mijn zus en mijn mama en papa zorgen afwisselend voor mij.
Ik speel veel buiten nu het mooi weer is, ik knutsel en kleur heel veel en elke dag ga ik rolschaatsen.
Ik probeer ook al wat woordjes te schrijven, mijn grote zus helpt me daarbij. En af en toe ga ik ook fietsen.





Arthur

Hallo iedereen

Arthur mist alle vriendjes uit de klas!
We maken er thuis een leuke en leerrijke tijd van. Enkele foto’s ter illustratie ;). 

Vandaag heb ik via de computer eventjes met Miel gespeeld. Dat was superleuk!

Hopelijk mag ik snel opnieuw naar school. 
High five van Arthur! 







Sam

  • We schilderden een groot hart op een wit laken en hingen het net als vele andere mensen buiten om de dokters en verpleegsters te bedanken die de zieken verzorgen.
  • We knutselden de dagkalender van school, heel handig om te weten welke dag het nu ook weer is! 
  • We spelen veel in de tuin en met de tent lijkt het alsof we in de tuin kamperen. We maakten er ook een gezellig vuurtje bij.
  • Af en doe doen we alsof er een feestje is, ook al is er niets speciaals te vieren. Gek he...
  • We maakten tekeningen en deden die op de post om te versturen naar de overgrootouders en nichtjes.
  • We mochten helpen met het poetsen van de terras, superleuk was dat!
  • We gingen op berenjacht. Telkens als we iets van op ons kaartje vonden (bijvoorbeeld twee identieke beren of een beer met een hoed op) mochten we dit op ons kaartje inkleuren. 
De mama van Sam en Billie heeft werkblaadjes gemaakt om naar hun nichtjes op te sturen. Misschien vinden de kindjes van de klas het ook wel leuk om de blaadjes met foto's van Sam en Billie te maken? Wie deze wil mag gerust een mailtje sturen naar mijn mailadres en dan stuur ik ze jullie door. 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten